Misja i wizja
MISJA
Dzieci i młodzież to najważniejsze osoby będące klientami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 1 w Kaliszu:
- zaspokajanie ich potrzeb,
- rozwiązywanie ich problemów
- oraz skuteczna pomoc w pokonywaniu napotykanych przez nich trudności rozwojowych i edukacyjnych
stanowią nadrzędny interes zintegrowanych działań prowadzonych przez specjalistów udzielających im pomocy w ramach działalności Poradni.
Cel funkcjonowania placówki:
Wszystkie realizowane przez Poradnię cele i zadania statutowe przewidziane przepisami prawa -
służą przede wszystkim dobru i pełnemu rozwojowi psychofizycznemu dzieci i młodzieży, a ich dobór i przebieg są realizowane według najlepszych standardów pracy diagnostycznej, terapeutycznej, profilaktycznej i edukacyjnej, umożliwiających pełne zaspokajanie ich potrzeb rozwojowych oraz rozwijanie potencjalnych możliwości.
Sprecyzowanie obszaru działalności:
Wszystkie działania i formy pracy realizowane przez pracowników Poradni, adresowane są bezpośrednio do dzieci i młodzieży, jak i do ich rodziców, opiekunów prawnych, nauczycieli. Rodzice i nauczyciele otrzymują w Poradni oraz na terenie szkół i placówek wsparcie i pomoc w rozwiazywaniu różnego rodzaju problemów wychowawczych i dydaktycznych swoich dzieci i podopiecznych oraz możliwość nabywania wiedzy i nowych kompetencji służących wspieraniu ich rozwoju.
WIZJA
- Wszyscy pracownicy Poradni z zaangażowaniem i zachowaniem wysokich standardów etyki zawodowej działają na rzecz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży korzystających z usług placówki oraz ich rodziców i nauczycieli.
- Kierunki i formy działalności Poradni oraz priorytetowe kierunki jej rozwoju służą elastycznemu reagowaniu na zmieniające się wskutek przeobrażeń współczesnej rzeczywistości społecznej - realne potrzeby klientów i środowiska lokalnego.
- Cała kadra pracownicza współdziała ze sobą oraz z dyrekcją placówki w realizacji zadań statutowych i w rozwoju działalności placówki – na rzecz podnoszenia poziomu korzyści i satysfakcji klientów poradni oraz podnoszeniu jakości świadczonych usług.
- W atmosferze współodpowiedzialności, współpracy i wzajemnego wsparcia – pracownicy Poradni dokładają starań w zakresie:
- stałego doskonalenia wiedzy i kompetencji zawodowych oraz dzielenia się nimi z współpracownikami,
- budowania pozycji i pozytywnego wizerunku placówki w środowisku lokalnym,
- dbałości o bazę lokalową i powierzone mienie,
- rozwijania kreatywności w pracy zawodowej.